Πότε ένα παιδί ηλικίας 3-12 ετών χρήζει εργοθεραπευτικής παρέμβασης ;
Με βάση τον Αμερικάνικο Σύλλογο Εργοθεραπείας, εάν το παιδί σας παρουσιάζει συστηματικά 3 ή περισσότερες δυσκολίες, σε σχέση με τα αναμενόμενα για την ηλικία του μέτρα, τότε θα πρέπει να αναζητήσετε εργοθεραπευτική αξιολόγηση :
• Έχει δυσκολία να κάνει φίλους της ίδιας ηλικίας
• Δυσκολεύεται να κατανοήσει την δομή και το νόημα ενός παιχνιδιού
• Είναι αδέξιο σε δραστηριότητες αδρής κίνησης ( σκοντάφτει σε εμπόδια, δεν έχει καλή ισσοροπία, πέφτει συχνά )
• Έχει ελαττωμένο μυϊκό τόνο, μοιάζει να είναι αδύναμο , έχει μικρή αντοχή
• Χάνεται εύκολα σε χώρους που δεν γνωρίζει καλά
• Δυσκολεύεται να υπολογίσει καλά τη θέση του σώματός του στο χώρο (χτυπάει εύκολα )
• Σπάει συχνά τα παιχνίδια του
• Δεν του αρέσει να χοροπηδά, να κάνει κούνια ούτε ο εξοπλισμός παιδικής χαράς,
• Έχει φτωχό έλεγχο στις λεπτές κινήσεις, δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε πλαίσιο, να κάνει παζλ, να κόψει με ψαλίδι, δε μπορεί να χειριστεί μικρά αντικείμενα
• Υπάρχει εμφανής καθυστέρηση στον λόγο και στην ομιλία, δεν αρθρώνει σωστά
• Δυσκολεύεται να ντυθεί, να φάει μόνο του, να δέσει τα κορδόνια του
• Είναι υπερκινητικό, δε μπορεί να ησυχάσει
• Είναι παθητικό, αποτραβηγμένο
• Δεν εξερευνά το περιβάλλον
• Αποφεύγει με ασυνήθιστο τρόπο δραστηριότητες καθημερινής περιποίησης , όπως μπάνιο, χτένισμα, βούρτσισμα δοντιών, κόψιμο νυχιών
• Δεν του αρέσουν οι αγκαλιές , τα φιλιά
• Δείχνει υπερευαίσθητο σε οσμές, γεύσεις, θορύβους, άγγιγμα
• Έχει δυσκολίες στον ύπνο
• Έχει δυσκολίες στο φαγητό, λερώνεται υπερβολικά ή τρώει μόνο συγκεκριμένες τροφές/ υφές
• Διασπάται εύκολα η προσοχή του, ή συγκεντρώνεται υπερβολικά σε μία δραστηριότητα με αποτέλεσμα να μην μπορεί να μεταβεί σε άλλη
• Χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση από άλλα παιδιά για να μάθει καινούρια πράγματα
• Δυσκολεύεται να πιάσει σωστά το μολύβι
• Γράφει με υπερβολική πίεση στο χαρτί ή πολύ απαλά, ο γραφικός του χαρακτήρας είναι κακός
• Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς, δεν αφήνει διάστημα μεταξύ γραμμάτων και λέξεων, δυσκολεύεται να διακρίνει και αναπαράγει γράμματα
• Κουράζεται εύκολα
• Δεν ακολουθεί προφορικές οδηγίες
• Έχει ελαττωμένη αυτοπεποίθηση
• Δεν μιμείται
• Δείχνει να μην ακούει όταν του μιλούν
ΠΗΓΗ : Αmerican Occupational Therapy Association (AOTA)