Η οικονομική κρίση… παχαίνει
Η οικονομική κρίση και η αύξηση των τιμών των αγαθών έχουν δραματικές επιπτώσεις στη διατροφή του παγκόσμιου πληθυσμού και ιδιαίτερα του οικονομικά πιο αδύναμου. Κι ενώ αναμενόμενο θα ήταν να υπάρξει μείωση βάρους στο παγκόσμιο πληθυσμό, βλέπουμε τη παχυσαρκία να παίρνει διαστάσεις.
Πώς όμως θα μπορούσε ο καταναλωτής σε καιρό οικονομικής κρίσης να προστατέψει το πορτοφόλι του αλλά και την υγεία του κάνοντας τις σωστές αγορές τροφίμων; Απάντηση στο ερώτημα αυτό επιχειρεί να δώσει η διαιτολόγος-διατροφολόγος , προϊσταμένη του τμήματος διατροφής του Ιατρικού Διαβαλκανικού , Μαρία Κοκκίνου, λέγοντας:
«Η συμπεριφορά των καταναλωτών στο σούπερ μάρκετ έχει μεγάλη σημασία για τη διατροφή τους, το βάρος τους, το βιοτικό τους επίπεδο αλλά και για τη γενικότερη διαχείριση των οικονομικών τους. Ας αναλογιστούμε όλοι τι θα μπορούσε να συμβεί προγραμματίζοντας σωστά τη ζωή μας και τις αγορές μας. Για να μπορέσει ο καταναλωτής να κάνει σωστές επιλογές στις αγορές του και να υιοθετεί σωστή και ισορροπημένη διατροφή, περνώντας ακόμη και μέσα από τα πολυάριθμα ράφια των σούπερ μάρκετ με τους αμέτρητους πειρασμούς και τις μεγάλες προσφορές, και να προστατεύει το πορτοφόλι του, καλό θα ήταν όταν αγοράζει τρόφιμα να ακολουθήσει τις εξής πέντε κατευθύνσεις – στρατηγικές:
1. Να μη πηγαίνει για αγορά τροφίμων πεινασμένος
2. Να αποφασίσει τι είδη θα αγοράσει πριν πάει στο σούπερ μάρκετ
3. Να ετοιμάσει μία λίστα με τα ψώνια της εβδομάδας και να μη ξεφύγει από αυτή
4. Να διαβάσει και να ερμηνεύει σωστά τη διατροφική ετικέτα των τροφίμων
5. Να κάνει τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ μέρος της εβδομαδιαίας ρουτίνας».