Μαθητής ..ο σκληρά εργαζόμενος,

Facebooktwitterpinterest

χρειάζεται καλό πρωινό και υγιεινό κολατσιό !
Από το Σεπτέμβρη μέχρι το πέρας της σχολικής χρονιάς εύκολα θα μπορούσε να κατατάξει τα παιδιά στην κατηγορία των «σκληρά εργαζόμενων». 6 ώρες περίπου στο σχολείο, ύστερα στο σπίτι για φαγητό (όσα παιδιά προλαβαίνουν και δεν έχουν κάποια ενασχόληση -ξένη γλώσσα, αθλητισμός κ.α.- κατά το μεσημέρι. Αργότερα κάποιες ώρες προετοιμασία (διάβασμα, μελέτη) για την επόμενη σχολική ημέρα. Όση ελεύθερη ώρα έχουν την αφιερώνουν στο παιχνίδι
(ατομικά, συλλογικά), το οποίο μακάρι να περιλαμβάνει δραστηριότητα.
Για όλα τα παραπάνω οι απαιτήσεις στη διατροφή είναι υψηλές, αν συμπεριλάβουμε το γεγονός ότι μιλάμε για ανθρώπους που είναι στην ανάπτυξη. Ας κάνουμε λοιπόν ένα μικρό ταξίδι στη διατροφή του παιδιού αναφερόμενοι στο πρωινό και το σχολικό τους κολατσιό:

Α. Ένα καλό πρωινό.
Είναι χιλιοδιατυπωμένο ότι προσφέρει πολλά οφέλη ένα καλό πρωινό στο μαθητή. Διεγείρει τη μνήμη, τη διάθεση, την απόδοση, άρα προλαμβάνει την κόπωση (πνευματική, σωματική). Επίσης, το εν λόγω γεύμα βελτιώνει την εικόνα της γενικής διατροφής προσφέροντας θρεπτικά συστατικά, δηλαδή βοηθά στην αποσυμφόρηση παρουσίας τροφίμων καθώς μερικά από αυτά θα έχουν καταναλωθεί ήδη από το πρωί. Αν δεν έχει προηγηθεί ένα καλό πρωινό αυξάνεται η πιθανότητα το παιδί να αναζητήσει πιο λιπαρές επιλογές ή να φάει λαίμαργα μεγάλη ποσότητα τροφής στο σχολείο ή να μη φάει τίποτα και να γυρίσει «εξουθενωμένο» στο σπίτι.
Επιλογές πρωινού:
-Ένα φλιτζάνι δημητριακά με κομμάτια φρέσκων φρούτων και ένα ποτήρι γάλα
-Χτυπημένο (ή αχτύπητο) αυγό, ψωμί ολικής αλέσεως και 1 ποτήρι φρέσκο χυμό
-2 φέτες ψωμί με μέλι και λίγο βούτυρο ή μαργαρίνη και ένα ποτήρι γάλα
-Τοστ με ψωμί ολικής αλέσεως, με τυρί και ένα ποτήρι φρέσκο χυμό
-Μια αραβική πίτα με κοτόπουλο (που μπορεί να σας είχε «μείνει» από την προηγούμενη), τυρί χαμηλό σε λιπαρά και λαχανικά
-1-2 μουστοκούλουρα και ένα ποτήρι γάλα χαμηλό σε λιπαρά

Β. Συζήτηση για υγιεινή διατροφή.
Πάντα όσοι επιμελούνται ένα παιδί αποτελούν έναν καλό σύμβουλο. Αξιοποιήστε αυτή τη δυνατότητα και συζητήστε μαζί του πόσα οφέλη προσφέρει η υγιεινή διατροφή. Αναφέρετε ορισμένους διαπιστωμένους συσχετισμούς υγείας και διατροφής (πχ «πολλά γλυκά οδηγούν στην τερηδόνα και στα μαύρα δόντια», «τα φρούτα περιέχουν βιταμίνες», «είναι τυχαίο ότι ο Ποπάυ έτρωγε σπανάκι;»). Γενικά χρησιμοποιήστε ατάκες που λειτουργούν εύηχα και δίνουν θετικά μηνύματα στο παιδί.

Γ. Αποτελέστε το «παράδειγμα».
Ωραίο να συζητάτε για υγιεινή διατροφή (βλέπε Β), αλλά αν αυτό δε συνδυαστεί με το να είστε
το διατροφικό παράδειγμα τότε αυξάνετε την πιθανότητα να πάνε στο «βρόντο» οι συμβουλές σας. Φαίνεται ότι το «προσωπικό παράδειγμα» είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να διδάσκει κανείς το οτιδήποτε, αλλά συνάμα και ο πιο δύσκολος. Την επόμενη φορά που θα φάτε μαζί με το παιδί εξηγήστε του γιατί προτιμάτε το τοστ σας να έχει τομάτα, μαρούλι και όχι λουκάνικο, πάριζα, ή γιατί προτιμάτε να έχετε μαζί σας δύο φρούτα και όχι κρουασάν όταν πάτε στη δουλειά σας.
Τα παιδιά είναι «σφουγγάρια» αξιοποιήστε το !

Facebooktwitterpinterest

Στείλτε τις απορίες σας

Στείλτε τις απορίες σας στο Γιατρό - Συγγραφέα του παραπάνω άρθρου
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.