10 Λόγοι που ο λογοθεραπευτής μπορεί να αλλάξει τη ζωή του παιδιού σας!
Αυτοπεποίθηση
Όταν ένα παιδί έχει τη δυνατότητα να επικοινωνεί, να παράγει τους ήχους /r/ ή /s/ ή έχει τη δυνατότητα να κατανοεί τη γλώσσα του σώματος των συνομηλίκων του
και τη μη λεκτική επικοινωνία, το παιδί θα έχει περισσότερη αυτοπεποίθηση όταν θα βγει έξω στον κόσμο και έτσι θα είναι σε θέση να αλληλεπιδρά περισσότερο, να μαθαίνει περισσότερα, να γνωρίσει καινούργιους ανθρώπους, να κάνει περισσότερους φίλους, και συνολικά να αξιοποιεί τις ευκαιρίες που του παρουσιάζονται.
Η αυτοπεποίθηση είναι απλά ένα ανεκτίμητο δώρο που ο λογοθεραπευτής θα προσφέρει στο παιδί σας.
Φίλοι
Όλοι γνωρίζουμε πόσο πολύτιμες είναι οι καλές και σταθερές φιλίες με τους άλλους. Αλλά για να γίνει αυτό, τα παιδιά πρέπει να έχουν τρόπους να επικοινωνούν και να είναι σε θέση να καταλαβαίνουν τη γλώσσα των άλλων. Οι λογοθεραπευτές συνεχώς αξιοποιούν τις δεξιότητες των παιδιών που θα τους βοηθήσουν να δημιουργήσουν μακροχρόνιες φιλίες ανεξαρτήτως του αναπτυξιακού επίπεδου στο οποίο βρίσκονται.
Επιτυχίες στο σχολείο
Είτε πρόκειται για την προσχολική ηλικία, είτε για τη φοίτηση στο δημοτικό σχολείο ή μετά από αυτό, υπάρχουν τόσοι πολλοί τρόποι που οι συνεδρίες της λογοθεραπείας μπορούν να βοηθήσουν ένα παιδί στο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Ένα παιδί πρέπει να είναι σε θέση να ακούει και να καταλαβαίνει σύνθετες εντολές, να είναι σε θέση να γίνεται κατανοητό, να κατανοεί τη μη λεκτική επικοινωνία από τους συμμαθητές και τους ενήλικες, και ούτω καθεξής. Οι λογοθεραπευτές μπορούν να στοχεύουν σε αυτές τις δεξιότητες και να βοηθούν τα παιδιά να αναπτυχθούν στην σχολική τάξη.
Λιγότερα νευράκια
Φανταστείτε για μια στιγμή, ότι ήσασταν σε ένα νέο μέρος όπου δεν μιλάτε τη γλώσσα των συνομιλητών σας ή δεν μπορείτε να την κατανοήσετε. Είστε πεινασμένοι, διψασμένοι και κουρασμένοι. Μπορείτε να ρώτησε κάποιον που είναι το ξενοδοχείο, αλλά δεν καταλαβαίνετε τι λέει. Ή ίσως νομίζει ότι καταλαβαίνετε και σας απαντά, αλλά δεν έχετε ιδέα τι λέει! Πώς θα αισθανόσασταν; Πώς θα αντιδρούσατε; Αυτή είναι η ζωή για τους μικρούς μας φίλους με καθυστέρηση στην ομιλία και τη γλώσσα. Έτσι είναι κατανοητό ότι, στις περιπτώσεις που δεν καταλαβαίνουν τι συμβαίνει ή δεν μπορούν να επικοινωνήσουν τις ανάγκες τους είναι πιο πιθανό να ξεσπάσουν. Αλλά, όπως ένα παιδί αρχίζει να αποκτά τις δεξιότητες για να καταλάβει τι συμβαίνει γύρω του και να είναι σε θέση να επικοινωνεί, αυτά τα ξεσπάσματα αρχίζουν να γίνονται λιγότερα και όλοι γίνονται πολύ πιο ευτυχισμένοι!
Ανεξάρτητο Παιχνίδι
Είτε το πιστεύετε είτε όχι, οι δεξιότητες των λογοθεραπευτών να εργαστούν με το παιδί σας μπορεί να το βοηθήσουν να μάθει πώς να παίξει πιο ανεξάρτητα, το οποίο αποτελεί ένα σημαντικό προσόν. Οι λογοθεραπευτές εργάζονται για την οικοδόμηση κατάλληλων δεξιοτήτων παιχνιδιού και τις κοινωνικές δεξιότητες για τα παιδιά όλων των ηλικιών. Στα νήπια, μπορούν μερικές φορές να εργάζονται για τη διδασκαλία των κατάλληλων τρόπων για να παίξουν με τα παιχνίδια και την εισαγωγή νέων συστημάτων παιχνιδιού, που τους επιτρέπουν να παίζουν μόνοι τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Στα μεγαλύτερα παιδιά, μπορούν να συμβάλλουν στην εισαγωγή συστημάτων παιχνιδιού και εργάζονται για τις κοινωνικές δεξιότητες που απαιτούνται για να είναι σε θέση να παίξουν μαζί με τους συνομηλίκους κατάλληλα.
Καθάρισε τα παιχνίδια σου (και άλλες δουλειές)
Εντάξει εντάξει εντάξει … η λογοθεραπεία μπορεί να μην είναι μια θεραπεία για την καθαριότητα … αλλά να θυμάστε ότι για να ακολουθήσουν αυτή την κατεύθυνση που μόλις δώσατε -να καθαρίσει- το παιδί σας θα πρέπει πρώτα να κατανοήσει αυτό το μήνυμα. Μερικά παιδιά δυσκολεύονται να καταλάβουν τις προθέσεις, για παράδειγμα, οι οποίες χρησιμοποιούνται πολύ κατά τον καθαρισμό. «Βάλε την κόκκινη αρκούδα μέσα στο καλάθι» η εντολή απαιτεί από ένα παιδί να γίνει κατανοητή η έννοια της «μέσα» καθώς και η κατανόηση των λέξεων βάλε, κόκκινο, και το καλάθι. Οι λογοθεραπευτές βοηθούν τα παιδιά να χτίσουν το δεκτικό και εκφραστικό λεξιλόγιο, συμπεριλαμβανομένων των πολύ χρήσιμων γνώσεων των βασικών εννοιών και των προθέσεων. Αυτά είναι τα δομικά στοιχεία της γλώσσας και οι έννοιες που πρέπει να γνωρίζουν για να κάνουν απλές δραστηριότητες όπως να καθαρίσουν τα παιχνίδια τους!
Θα μάθει πώς να χρησιμοποιεί την τουαλέτα, να βουρτσίζει τα δόντια του, και να ακολουθεί και άλλες ρουτίνες
Και πάλι, η λογοθεραπεία από μόνη της δεν θα εκπαιδεύσει το παιδί σας να χρησιμοποιεί γιο-γιο ούτε θα το διδάξει πώς να βουρτσίζει τα δόντια του, αλλά οι δεξιότητες που έχει μάθει στη θεραπεία μπορούν να βοηθήσουν το παιδί σας να καταλάβει τον κόσμο γύρω του και πώς λειτουργούν οι ρουτίνες. Για παράδειγμα, μερικά παιδιά με καθυστέρηση στην ομιλία και τη γλώσσα αντιμετωπίζουν δυσκολίες με την αλληλουχία των γεγονότων που είναι τόσο αναγκαία για να είναι σε θέση να εκτελούν απλές εργασίες ανεξάρτητα. Η αλληλουχία είναι μια γνωστική δεξιότητα που δουλεύεται με τα παιδιά με διάφορους τρόπους. Για τα παιδιά που έχουν μεγάλη δυσκολία, μπορούμε να αναπτύξουμε οπτικά προγράμματα για τα να βοηθήσουμε να μάθουν τη συγκεκριμένη σειρά αλληλουχίας για απλά πράγματα, όπως το βούρτσισμα των δοντιών, το ντύσιμο, το φτιάξιμο ενός σάντουιτς, ή το μαγείρεμα ενός γεύματος.
Άθληση
Γνωρίζατε ότι η απλή εντολή του να περάσει τη μπάλα μπροστά και πίσω από την πλάτη του αποτελεί μια μεγάλη κοινωνική/πραγματιστική γνώση της γλώσσας; Ένα παιδί πρέπει να είναι σε θέση να παρακολουθήσει τον συμπαίκτη του και να κατανοήσει τις μη λεκτικές κινήσεις του σώματός του για να ξέρει τι πρόκειται να κάνει με αυτή την μπάλα. Μερικά παιδιά έχουν μεγάλη δυσκολία στην ερμηνεία αυτών των μη λεκτικών νύξεων και αυτός είναι ένας τομέας που οι λογοθεραπευτές στοχεύουν με τα παιδιά από πολύ νεαρή ηλικία. Οι λογοθεραπευτές μπορούν ακόμη και να βοηθήσουν το παιδί σας να μάθει να παίζει ποδόσφαιρο!
Πες μου τη μέρα σου…
Ως θεραπευτές, αυτό είναι κάτι που ακούμε από πολλούς γονείς. Θέλετε να μάθετε τι έκανε το παιδί σας στο σχολείο σήμερα. Αν και είναι απολύτως φυσιολογικό για τα μικρά παιδιά να είναι λίγο ασαφές αυτό το ερώτημα («Έπαιξα!»), όσο ισχυρότερη είναι η ομιλία του παιδιού σας, η γλώσσα του, οι δεξιότητες επικοινωνίας, τόσο περισσότερες πληροφορίες το παιδί σας θα είναι σε θέση να σας παρέχει για ό, τι έκανε όλη την ημέρα. Αυτό μπορεί να επιτρέψει πλουσιότερες και πιο πολύπλοκες συζητήσεις με το παιδί σας, θα σας δοθεί περισσότερος χρόνος, και θα σας επιτρέψει να υποστηρίζετε καλύτερα το παιδί σας στο μαθησιακό περιβάλλον του.
Σε αγαπώ
«Σ “αγαπώ». Αυτές οι δύο λέξεις είναι μερικά από τα πιο γλυκά λόγια που θα ακούσετε ποτέ να βγαίνουν από ένα μικρό στόμα! Ακόμη πιο γλυκό είναι ότι όταν προέρχονται από ένα παιδί που έχει αγωνιστεί με την ανάπτυξη της ομιλίας/γλώσσας του. Είτε το παιδί σας πει «Σε αγαπώ» με τη νοηματική γλώσσα, ή με εικόνες, ή με μια ενισχυόμενη συσκευή επικοινωνίας ή προφορικά, για πρώτη φορά, όλοι οι τρόποι είναι εξίσου όμορφοι.