Med&Me “ο Ασθενής στο Επίκεντρο”

Facebooktwitterpinterest

Εκστρατεία Ενημέρωσης για την Επικοινωνία Γιατρού – Ασθενούς και τη Συμμετοχή των Ασθενών στη Λήψη Αποφάσεων.

Η πρώτη επίσημη παρουσίαση της πρωτοβουλίας «Med&Me: Εκστρατεία Ενημέρωσης για την Επικοινωνία Γιατρού – Ασθενούς και τη Συμμετοχή των Ασθενών στη Λήψη Αποφάσεων» πραγματοποιήθηκε από το Ινστιτούτο Επικοινωνίας & Αλφαβητισμού στην Υγεία – ΗΙΤ με την ευγενική υποστήριξη της AbbVie και τη συμμετοχή δημοσιογράφων, εκπροσώπων Φορέων και Οργανισμών, Συλλόγων Ασθενών και Ιατρών.

Συντονίστρια της εκδήλωσης παρουσίασης της πρωτοποριακής πρωτοβουλίας «Med&Me» ήταν η καταξιωμένη δημοσιογράφος κα Μαρία Χούκλη, ενώ την επιστημονική παρουσίαση του προγράμματος «Med&Me: Εκστρατεία Ενημέρωσης για την Επικοινωνία Γιατρού – Ασθενούς και τη Συμμετοχή των Ασθενών στη Λήψη Αποφάσεων» είχε η Δρ. Έφη Σίμου, η οποία παρουσίασε το νέο αυτό εγχείρημα, καθώς και τον ιστότοπο www.medandme.gr, τον οποίο μπορούν να επισκεφθούν όσοι ενδιαφέρονται να ενημερωθούν πιο αναλυτικά.

Οι προσκεκλημένοι είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τους συντελεστές της εκστρατείας ενημέρωσης της πρωτοβουλίας «Med&Me» και να συζητήσουν θέματα που αφορούν στην καμπάνια που ξεκινά αυτές τις μέρες με σκοπό να βοηθήσει γιατρούς και ασθενείς να επικοινωνήσουν καλύτερα, μέσα σε κλίμα ευγένειας, αμοιβαίας εμπιστοσύνης, ειλικρίνειας και σεβασμού.

Στόχος της εκστρατείας ενημέρωσης είναι η ευαισθητοποίηση των ασθενών, των γιατρών και των υπεύθυνων χάραξης στρατηγικών υγείας, αναφορικά με το σημαντικό ρόλο που μπορεί να παίξει η συμμετοχή των ασθενών στη λήψη αποφάσεων, στη μείωση των ανισοτήτων στην υγεία, στην εξυγίανση της ιατρο-φαρμακευτικής περίθαλψης και στη διασφάλιση της ασφάλειας και της υγείας των ασθενών.

Επιπλέον, το πρόγραμμα αποσκοπεί στην ενημέρωση τόσο των επαγγελματιών υγείας όσο και των ασθενών και συγγενών τους αναφορικά με την καθοριστική επίδραση της αποτελεσματικής επικοινωνίας, στη βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων και κυρίως στην έκβαση του θεραπευτικού αποτελέσματος, παράλληλα με τη βελτίωση της ποιότητας ζωής του ασθενούς, και τη μείωση των δικαστικών προσφυγών και της δυσαρέσκειας από το σύστημα υγειονομικής περίθαλψης στην Ελλάδα.

Όπως τόνισαν και οι εκπρόσωποι Συλλόγων και Ιατρών που παραβρέθηκαν στην εκδήλωση, η σημασία της ενημέρωσης και της συμμετοχής του ασθενή στη λήψη αποφάσεων που αφορούν στην υγεία αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στην εξέλιξη της έκβασης των θεραπευτικών αποτελεσμάτων και συντελεί στην μεγαλύτερη ικανοποίηση των ασθενών από τις παρεχόμενες υγειονομικές υπηρεσίες. Σύμφωνα με τη Δρ. Έφη Σίμου, «Η συμμετοχή των ασθενών στη λήψη αποφάσεων που σχετίζονται με την υγεία τους συστήνεται από πολλούς διεθνείς οργανισμούς υγείας και αποτελεί τη διαδικασία που μπορεί να φέρει την επιστήμη κοντά στον ανθρωπισμό».

Η κα Κατερίνα Κουτσογιάννη, Πρόεδρος του Συλλόγου Ρευματοπαθών Κρήτης – Αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ασθενών, Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων Παιδιών με Ρευματικά Νοσήματα «ΡΕΥΜΑΖΗΝ», ο κ. Λεωνίδας Φωτιάδης Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Ασθενών με Αυτοάνοσα Ρευματικά Νοσήματα «ΑΚΕΣΩ» και Ταμίας του «ΡΕΥΜΑΖΗΝ» και η Δρ. Αλίκη Ξωχέλλη, MD, PhD, Institute of Applied Biosciences, Center for Research and Technology Hellas (CERTH), συμφώνησαν ότι «η σημασία παροχής μιας ολοκληρωμένης πληροφόρησης από το γιατρό, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα συζήτησης για την ανάδειξη της καταλληλότερης θεραπευτικής αγωγής για το εκάστοτε πρόβλημα υγείας που καλείται να αντιμετωπίσει ο ασθενής, αποτελούν τα δύο πιο σημαντικά βήματα για τη βελτίωση και την εξέλιξη της σχέσης μεταξύ γιατρού και ασθενή».

«Στρατηγικές οι οποίες στοχεύουν στην ενημέρωση και την ενδυνάμωση των ασθενών, θα πρέπει να καταχωρούνται υψηλά στην πολιτική υγείας και αυτό όχι μόνο γιατί είναι το σωστό υπό το πρίσμα της προσωπικής αυτονομίας και αυτοδιάθεσης, αλλά επίσης γιατί μπορεί να αποδειχτούν αποτελεσματικές στη μείωση των δαπανών για την υγεία και τη σταθεροποίηση του δημόσιου συστήματος υγειονομικής περίθαλψης», δήλωσε η κα Άντζελα Βερναρδάκη, Διευθύντρια Market Access & External Relations της AbbVie Pharmaceuticals.

 

Υπεύθυνο για την άρτια οργάνωση της εν λόγω εκδήλωσης ήταν το Ινστιτούτο Επικοινωνίας & Αλφαβητισμού στην Υγεία HIT ένας νεοσύστατος μη κυβερνητικός, μη κερδοσκοπικός φορέας που έχει στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση κυρίως του γενικού πληθυσμού, αλλά και των επαγγελματιών υγείας, αναφορικά με το ρόλο της επικοινωνίας, των μέσων μαζικής ενημέρωσης και του ιατρικού αλφαβητισμού στην πρόσληψη, επιλογή και αποκωδικοποίηση των πληροφοριών που σχετίζονται με τη βελτίωση της υγείας.

 

HIT – Ινστιτούτο Επικοινωνίας & Αλφαβητισμού στην Υγεία:

Website HIT: www.hit.org

Email: info@hit.org.gr

 

 

Facebooktwitterpinterest

Στείλτε τις απορίες σας

Στείλτε τις απορίες σας στο Γιατρό - Συγγραφέα του παραπάνω άρθρου
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.